roosendave.reismee.nl

Ready for take-off?

Lieve lezers,

Bijna 3 jaar geleden vertrok ik met mijn (veel te grote) rugzak op mijn wereldreis. Een week in de Transmongolie Express met alleen maar Russen, slapen in een gertent in Mongolië, met de hoogste trein ter wereld naar Tibet, bergen beklimmen in Nepal, tuben in Laos, de Killing Fields in Cambodja, familie opzoeken in Australie, bungeejumpen en skydiven in Nieuw-Zeeland, sandboarden in Chili, de zoutvlaktes en mijnen in Bolivia, Spaans leren in Peru, snowboarden in Whistler en shoppen in New York zijn slechts een aantal van de hoogtepunten tijdens mijn reis. Als alleenreizende backpacker worden deze hoogepunten voor een groot deel bepaald door de mensen die je onderweg ontmoet. Met de één zit je slechts een paar uur op een olifant en met de ander reis je een maand samen voordat ieder weer zijn eigen weg gaat. En heel soms kom je iemand tegen waar je helemaal geen afscheid van wilt nemen. En dan kan je er maar beter zo snel mogelijk mee trouwen

Wink
. (Voor de enkeling die nu vraagtekens boven zijn hoofd heeft zie www.roosmarijn.reismee.nl). En tja, als newlyweds met een passie voor reizen kun je natuurlijk maar één juiste keuze maken: een huwelijksreis van een jaar. Nog één keer ontsnappen aan alle verplichtingen van het dagelijkse leven en samen genieten van andere landen, culturen, eten, mensen, vrije tijd en van elkaar. Het klinkt heel romamantisch (en dat is het ook,) maar er is uiteraard ook een keerzijde van de medaille. De afgelopen twee jaar hebben heel veel gespaard en dus zuinig geleefd. Geen luxe etentjes of iedere maand nieuwe kleding, maar zoveel mogelijk op de spaarrekening storten. We nemen ook een risico door uit ons veilige leven in Nederland te stappen. Vanaf vandaag zijn we allebei officieel werkloos en dakloos. Gelukkig heb ik hele lieve ouders waar we nog even mogen logeren en waar we ook onze persoonlijke spullen en wat meubels op mogen slaan. We zijn ervan overtuigd dat wat we gaan meemaken in het komende jaar het meer dan waard is om onze zekerheid in Nederland op te geven. Zoveel mogelijk genieten en altijd de beste kwaliteit van leven nastreven is voor ons belangrijk, want wij beseffen ons dat het leven zeker niet oneindig is. Zo, voor nu even genoeg serieuze praat.

Waar gaan we heen? We vliegen morgenmiddag naar Istanbul, waar we 2 dagen blijven. Daarna vliegen we, na een tussenstop op het vliegveld van Dubai, door naar Kathmandu. We zijn van plan om in Nepal een aantal trekkings te gaan doen. Welke precies en wat we daarna gaan doen weten we nog niet. Tips zijn altijd welkom!

Ik beloof om regelmatig een update te plaatsen inclusief foto's. Ik ben tijdens de reis ook bereikbaar op mijn mobiele nummer. Ik ontvang graag ook updates vanuit Nederland! Ik heb het gevoel dat ik dit keer veel meer ga missen dan de vorige keer alleen al gezien de vele zwangere vriendinnen, so please keep me posted!

Heel veel liefs,

Roosmarijn

p.s. ben je een echte die-hard volger dan kun je ook je e-mailadres achterlaten op Dave's (Engelstalige) blog. Zie http://tuktuksandtemples.wordpress.com/

Danielle Leon Jasper en Chris!

Goeie reis en we gaan jullie missen lieve schatten!!
Dikke kus van ons alle 4! En tot over een jaar
En nu alleen genieten van jullie honeymoon!

Rianne

Hoi Roos en Dave,
Wat een weloverwogen keuze hebben jullie gemaakt. Geweldig zoals jullie dit aanpakken. We wensen jullie heel veel geluk en maak alsjeblieft veel mee en laat ons meegenieten!XXXX

Ilhame

Een goede reis vandaag! Kan niet wachten tot je volgende verhaal. Je schrijft altijd zo leuk.

Groetjes,
Ilhame

Cora Veth

Hallo Roos en Dave,

Ik wens jullie hele heel veel succes en weet zeker dat het de moeite waard is om hier alles achter te laten en samen herinneringen voor later te gaan maken !!!!

Wacht in spanning op het volgende veslag.

Groetjes Cora

Bianca de Zwart

Hi Roos en Dave,

Ik zit nu al aan het beeldscherm gekluisterd in afwachting van jullie volgende verslag !

Have fun & take care !

X
Bianca

kim mikkers

Hoi Roos en Dave,

ook ik ga jullie volgens hoor,bij je eerste avontuur heb ik al genoten en ben benieuwd wat jullie nu gaan beleven.
Geniet van jullie reis,de wereld en elkaar en kijk goed uit.

xxx Kim

Mariska en Erik

Hoi Roos en Dave,

Wij wensen jullie een prachtige reis! Geniet van het bijzondere jaar dat jullie tegemoet gaan!
Liefs Erik, Mariska en Otje

Angelique

We gaan weer genieten van jullie verhalen!!
Veel plezier saampjes en GENIET!!!!
XXXX

Bernard

Roos & Dave,
Wat een geweldig avontuur gaan jullie aan! Samen genieten van hetgeen wat jullie beiden lief is.
Heel veel geluk en voorspoed tijdens jullie reis. Geniet er met volle teugen van. Ik lees dan ook graag jullie ervaringen. Good luck!

Angela

Een hele fijne reis toegewenst, hopelijk heb je vandaag bij het afscheid niet teveel zakdoekjes nodig;) Ik kan niet wachten om te lezen over jullie avonturen het komend jaar....heerlijk!
Dikke kus X

" de zwarte parel"

Roos.... have fun with fish and chips and be careful out there!
Geniet van je reis en hou me af en toe op de hoogte, wees lief voor Dave en zorg goed voor jezelf.
Dikke kus X

ps: denk aan mijn kruis :-)

Fabienne Duran

hele goede reis en heel veel plezier samen

Veroni

Lieve Roos
Een heel mooi, avontuurlijk, inspirerend en spannend jaar samen met Dave! Kom allebei gezond en vele ervaringen rijker weer terug! Ik ga je verhalen weer verslinden!
Xxx Veroni

Wim Peters ( de buurman van ? )

Wat leuk weer eens te lezen van je nieuwe ontwikkelingen ! Zo te lezen zat je niet stil in de afgelopen tijd. Jullie doen wat veel mensen zouden willen maar niet durven . Veel succes met je lieve echtgenoot in de verre gebieden. Op deze manier leer je de echte echtgenoot kennen . 'no battles but love' groeten uit Zoetermeer.

Roos

Bedankt voor jullie lieve reacties! We zijn veilig aangekomen in Istanbul en hebben genoten van de eerste dag.

@Peet: zal aan je kruis denken en kom hem vast ergens tegen. Klinkt wel enigszins vreemd dit :-)

Stieneke en Arjan

We vinden het jammer dat je niet met ons bent getrouwd... ;)
Wat een toptrip gaan jullie ongetwijfeld hebben!

Groetjes!

Ton en Michelle

hoi roos en dave!

we weten het nog goed, daar op een bankje in Nieuw Zeeland. Wij vrij aan het begin van onze reis, jij al een tijdje onderweg. Je had net een leuke tijd gehad, met een leuke reisgenoot die je eigenlijk wel erg miste....een reisgenoot die je tijdens deze reis niet hoeft te missen.
wat ontzettend tof dat jullie weer zo'n lange reis gaan maken! Al zien we je in het dagelijks leven niet, we gaan je reisverhaal wel lezen!! al is het maar om zelf even in de reissfeer te komen, want eenmaal zo'n reis gemaakt...smaakt het altijd naar meer!
Geniet van jullie huwelijksreis!!!
Groetjes Ton en Michelle

De Zwarte Parel

Roos, kreeg je gisteren niet te pakken dus daarom maar zo....
Gefeliciteerd meid met je verjaardag en ik zal er een op je nemen!! Geen flauw idee waar je nu ergens uithangt maar fish and chps zal je ongetwijfeld hebben verwend! Doe lekker je ding en geniet van alles en duim een beetje het cluppie want zondag is het de dood of de gladiolen! Houden contact, dikke kus!